Slapen vormt de fundering van je functioneren. In de overgang slapen veel vrouwen juist erg slecht. Dit heeft enorme impact op het dagelijks leven.

Het is dan ook heel belangrijk om slaapproblemen in de overgang niet voor lief te nemen! Meer dan 60% van de vrouwen heeft slaapproblemen in de overgang. Ze liggen wakker en kunnen niet doorslapen sinds ze in de overgang zijn gekomen.

Nachtzweten wordt vaak als oorzaak genoemd. Maar ook andere veranderingen die gepaard gaan met de overgang kunnen de slaapkwaliteit beïnvloeden.

Wij hebben uitgezocht wat je allemaal kan doen om slaapproblemen in de overgang te voorkomen dan wel er beter mee om te gaan. We geven tips en hebben producten die kunnen helpen om minder te last te hebben van de zaken die je nachtrust verstoren. Lees vooral verder!

Waardoor heb je slaapproblemen in de overgang?

Niet kunnen slapen is een zeer diverse klacht

Allerlei factoren kunnen een rol spelen bij slecht in- en doorslapen. Leefstijl en voeding, medicijngebruik, werktijden en ga zo maar door. De overgang zelf kan zeker ook een rol spelen door bijvoorbeeld nachtzweten.

In de overgang nemen zowel het hormoon oestrogeen als het hormoon progesteron af. Deze twee hormonen spelen ook een rol bij het natuurlijke slaapproces. Niet iedereen is even gevoelig voor de daling van deze hormonen en het zal dan ook niet bij iedereen tot slaapklachten leiden.

Daarnaast kunnen opvliegers en nachtzweten kunnen je ook parten spelen. En hormonale veranderingen kunnen op zichzelf veel onrust en innerlijke stress veroorzaken wat fijn slapen in de weg kan staan.

Slaapproblemen in de overgang

Hoe kan je wel gaan slapen in de overgang?

Er zijn diverse oplossingen voor deze diverse klacht

Slecht slapen behoort tot een van de meest diverse klachten. Er zijn zoveel redenen waarom je nachtrust verstoord kan zijn. Dat maakt de mogelijke oplossingen ook divers. Wij bespreken hier een aantal opties die kunnen helpen om beter te slapen. Kijk wat voor jou het beste aansluit bij de mogelijke reden van jouw slechte nachtrust.

Leefregels

Meer weten over slaapkamergeheimen om optimaal te slapen als je in de overgang bent? Lees ons blog ‘Slecht slapen in de overgang: hoe kom je er vanaf?’ waarin we dieper ingaan op slaapproblemen tijdens de overgang. Verschillende handige tips passeren de revue die je kan gebruiken voor het verbeteren van je nachtrust.

Ga opvliegers te lijf met verkoeling

Heb je last van opvliegers in de nacht? Bereid je dan hierop voor. Zorg voor verkoeling direct naast je bed. In onze shop vind je handige koelproducten die hun sporen verdiend hebben.

Supplementen om beter te slapen

Een natuurproduct dat specifiek bij overmatig transpireren wordt gebruikt is salie. Je kan ook een slaapmiddel nemen om beter te slapen.Wij bieden een natuurlijk hulpmiddel hiervoor aan.

Supplementen

Natuurlijke middelen om beter te kunnen slapen

 

Salie

De plant salie kan overmatig transpireren verminderen en wordt daarom vaak ingezet bij verschijnselen als nachtzweten. Er is ook onderzoek gedaan naar nachtzweten en de invloed van salie daarop. In die studie werd met 300mg effect gewerkt en dit is dan ook de dosering waar we naar gezocht hebben om aan te bieden in onze shop.

Natuurlijke slaapmiddelen

Een extra steuntje kan ook een slaapmiddel zijn. Ons natuurlijke supplement ‘Herbal Sleep‘ hebben we geselecteerd omdat het ondersteunend werkt om beter te slapen. Dit product bevat verschillende kruiden waaronder citroenmelisse. Citroenmelisse is een natuurlijke rustgever en bevordert een ontspannen nachtrust.

Salie
Zet verkoeling in bij opvliegers

Beter slapen door minder nachtzweten

Zorg dat de opvlieger niet doorzet door te koelen

 

Koelkussentje

Een koude doek naast je bed helpt om een opkomende opvlieger te onderdrukken. Maar hoe houd je een doek de hele nacht koel? Wij verkopen een kussentje waarin speciale kristallen verwerkt zijn. Eenmaal geactiveerd door water houden de kristallen de kou een paar dagen vast. Leg het kussentje geactiveerd naast je bed voordat je gaat slapen. Tijdens een hitteaanval kan je deze dan meteen pakken zonder dat je hoeft op te staan. Zo kan je sneller afkoelen en zet de opvlieger minder door. Wanneer het lichaam is afgekoeld worden stress en hartslag verlaagd en zal wederom de slaap vatten makkelijker zijn.

Opvliegerspray

Je kan ook een opvliegerspray naast je bed zetten. Deze verstuif je op je gezicht en hals zodra je de opvlieger op voelt komen. Er zitten rustgevende kruiden in verwerkt die heerlijk ruiken. Hierdoor koel je meteen af en kom je tot rust.

Lekker slapen

Nieuw!
24,95

MenoElle: het nieuwe middel bij overgangsklachten, voor een veelzijdige ondersteuning tijdens de overgang. Hormoonvrij en geschikt voor alle vrouwen

29,95

Life Extension Herbal sleep. Een goede nachtrust door het kalmerende en ontspannende effect van onder andere citroenmelisse.  

14,95

Deze stille handventilator past in je hand, is stil en handig. Verkoeling waar en wanneer jij het nodig hebt!

14,95

Koelkussentje van Canadese herkomst biedt de hele dag (en nacht) verkoeling. Heerlijk verkoelend op je ogen of je voorhoofd!

12,95

De beste remedie tegen een opkomende opvlieger is afkoeling! Deze heerlijke body spray van Primavera bestaat uit 100% natuurlijke ingrediënten die directe verfrissing geven (salie en pepermunt).

12,95

Dit bekende populaire Canadese koelsjaaltje biedt de hele dag verkoeling. In vele modieuze designs verkrijgbaar.  

14,95

Salie, bezit de unieke eigenschap transpiratie te beïnvloeden en heeft een kalmerende werking.